top of page

Min Første Forside


Forsiden på Horsens Folkeblad d. 29/9 16

I dag var en stor dag, hvor mit billede kom på forsiden af Horsens Folkeblad.

Det hele startede med røg fra to forladte bygninger, der ligger ca. 50 meter fra hvor jeg bor. Jeg var på vej hjem fra arbejde da jeg så røgen.

Jeg var ret sikker på at jeg ville have et godt udsyn oppe fra vores fælles tagteresse, så jeg skyndte mig hjem for at hente mit kamera, og det skulle være med 70-200mm objektivet på, da jeg var sikker på at det var det rigtige til opgaven. Jeg havde hele tiden i baghovedet at hvis jeg fik nogle ok billeder, så jeg ville sende dem til Horsens Folkeblad.

Da jeg kom ud på tagteressen, var der gangske rigtig, frit udsyn fra 3. sals højde, til Horsens Brand og Redning, der var ved at gøre klar til at slukke ilden.

Der kom masser af røg fra stedet, som til tider indhyllede de meste af Vestergade, hvor brandbilerne spærede det hele.

Det gav en del trafikale problemer, da sidegaderne er ret små, og slet ikke gearet til de lasbiler og busser som ikke kunne komme forbi.

Slukningsarbejdet tog i omegnen af 2 timer, og det foregik hovedsagligt fra stigevognen, der sprøjtede vand ned gennem taget, kombineret med varmefølsomt kamera, for at gøre indsatsen så effektiv så mulig.

Brandvæsnet brugte også en drone, til at give et bedere overblik, med realtime video, og for at øge sikkerheden for brandmændene.

De fleste som kiggede på, tog enten billeder eller filmede med deres mobil telefoner, der ud over så jeg også 2 andre, der havde større kameraer med, som var der for at tage billeder.

Der tænkte jeg, der skulle lidt mere end held til, for at mine billeder ville blive brugt af avisen.

Efter ca. 45 minutter, var der bugt med ilden, og brandvæsenet begyndte efterslukningen, for at være sikker på det ikke blussede op igen. Det var også der jeg gik ind for at sortere i de godt 100 billeder jeg havde tager, og justere de bedste.

Det første jeg gjorde da jeg kom ind var at kigge hsfo.dk (Horsens Folkeblad på nettet), og der var allerede billeder fra branden. Selv om jeg ikke kunne være med i kapløbet om de første billeder, så tænkte jeg at jeg stadig havde en chance, for at få billeder med pga. den unikke vinkel jeg havde billeder fra.

Efter en halv times tid, havde jeg udvalgt og justeret 14 billeder, som blev sendt til journalisten, der havde skrevet teksten til de første billeder, og så kom web og tryk redaktionen på som CC.

Den efterfølgene time opdaterede jeg hsfo.dk med få minutters interval, fordi jeg skulle se om de brugte mine billeder. Jeg blev meget spændt, da jeg så der kom et galleri fra branden, med 52 billeder. Spændingen faldt dog hurtigt igen, da jeg havde bladret dem igennem, uden at finde nogle af mine billeder. Der tænkte jeg, så vil de nok ikke bruge nogle af mine billeder alligevel.

Onsdag blev til torsdag, og jeg havde slået det lidt ud af hovedet igen. På trods af, jeg ikke havde de store forventninger mere, ville jeg lige kigge den trykte avis, for det kunne jo være......

Allerede da jeg så den lille forside man klikker på, for at få vist avisen på nettet, kunne jeg se at det var et af mine billeder der var brugt, og lige der havde jeg lidt svært ved at nå jorden. Det var pisse fedt at se et af mine billeder i avisen. At det oven i købet var på forsiden, gjorde det helt fantastisk.

Det er ikke ret mange der kigger efter, hvem der har taget billeder til en avis artikel, og det betyder heller ikke så meget, for jeg kan selv se mit billede, med mit navn under, på forsiden af Horsens Folkeblad, som bryster sig af at nå ud til ca. 32.000 læsere hver dag.

Billedet der blev brugt på forsiden.

Udvalgte blogindlæg
Seneste blogindlæg
Arkiv
Sorter efter tags
Følg os
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page