top of page

Opstart af photosbylau.dk


Så er photosbylau.dk kommet fra start af, og har været oppe og køre i nogle uger nu.

Det er en løbende process, og udseenet ændre sig løbende, men i det store hele har jeg lagt grund designet fast for siden, lige ind til jeg får en ny ide.

Det er billederne der er det vigtigste på siden, og derfor har jeg valgt den sorte baggrund, for at fremhæve dem så meget som muligt.

For godt 4 år siden startede jeg min facebook side op, hvilket var ret lige til, da der ikke er så mange valgmuligheder på facebook, for hvordan sådan en side skal se ud. Den gang skulle det bare være nemt og hurtigt, at få billederne ud til omverden. Siden hen fik jeg mere og mere lyst til at have mere kontrol, over hvordan mine billeder skulle præsenteres. Det var der kun en løsning på, og det var en hjemmeside. Efter at jeg kom til den erkendelse, at jeg ikke viste særlig meget om at lave en hjemme side, så var der jo ikke andet for, end bare at kaste sig ud i det.

Efter en smule research, på venner og bekendtes ligendene sider, og Google selvfølgelig, gik jeg igang med at oprette en side på Wix.com.

Jeg blev ret hurtig, dus med deres hjemmeside editor, så derefter var der fri leg i nogle dage.

De dage gik med at rode med flere af de standart skabeloner, som Wix tilbyder, men til sidst fandt jeg en helt blank skabelon, og startede helt fra nul.

Kort tid efter, købte jeg domænet photosbylau.dk, og så var det officielt, at jeg havde fået min egen hjemmeside, som jeg bestemmer over.

Ind til videre køre jeg med den gratis løsning fra Wix, som er udemærket for nu. De funktioner som jeg ikke har adgang til, lever jeg uden i lykkelig uvidenhed. Det kan selvfølgelig godt være at boblen springer på et tidspunkt, og jeg finder ud af at der er nogle funktioner, jeg ikke kan leve uden. Men ind til da, så holder jeg omkostningerne nede, og ser hvad tiden bringer.

Troede egentlig at det ville være svært at skrive det første blog indlæg, men det skrev næsten sig selv. Så må vi se om det næste bliver lige så nemt.

Udvalgte blogindlæg
Seneste blogindlæg
Arkiv
Sorter efter tags
Følg os
  • Facebook Basic Square
  • Twitter Basic Square
  • Google+ Basic Square
bottom of page